Monday, June 23, 2008

مواقف متفرقة


ايه يا توما رأيك ف الطقم ده ؟
يابن اللذينا . اية اللون ده ؟ ده انت بس ناقصلك بقصماتاية
اشمعنى ؟

وتبقى كوباية شاي بلبن








ايه يابني فينك ؟

حتوووووووم . والله مفحوت ف الشقة . بأعمل النور
طب ربنا معاك يا كوتش اشوفك قريبا

ايه يابني ندالة الشراقوة دي مافيش حتى أي مساعدة لاخوك الغلبان

بص انا الحاجة الوحيدة اللي اعرفها ف النور اني اتكهرب







سلام يا مان ابقى خلينا نشوفك

ان شاء الله . انت ساكن فين

مش هاتوه انزل شبرا النملة واسأل على مصطفى الف مين يدلك

لا ياعم انا مش هاقدر

ليه بس !!!؟؟؟؟

اصلي من عيلة بايجون






باقولك ايه

قول مانا عارفك حقنة

ماتعرفش الاوبرا بكام ؟

لا انا باستعمل ..... امممم
نمشيها هيركود
علشان الرقابة

32 comments:

Wish I were a Butterfly ... said...

mmm..... shaklak msh ba2eet takhod el dawa bentezam :)

eih elli bet2oolo da??! :D

Rabbena yes3edak dayman w thayyes keda kteer:). Alhamdulillah u didn't stop writing.

Best wishes..... w awwel ta3leeeee2:)

Unknown said...

هههههههههههههههههههههههه
مش بقولك انت متفوقين في التريقة
اي يادماغي
فتح المدونة جة عليها هههههههه
قطونيل
جماد دة ولا حيوان ههههههه
ماشي ياولو
هما الشرقاوة كلهم كدا وانا اقوللللللللل
طب علي فكرة في بوست بعد بوست الاطفال وانت معلقتش فية
فين التعليق
مخصوم منك يومين

سلام

قلب ينبض لله said...

انا مافهمتش حاجه من اللي كتبته غير حاجه واحدة بس

انك مبسوووووووووط
ياااارب دايما


ايه يابني ندالة الشراقوة

لااااااااا الشراقوة مش اندال اسحبها بسرعه بسرعه بسرعه:D

اصلي من عيلة بايجون
ايوا حد أدك بئي يا عم من عيله بايجون
الا صحيح يعني ايه بايجون؟:D

نـــــور said...

كان نفسى اكون اول التعليقات بس للاسف دخلت متأخر يلا تتعوض
بس ايه ده ياسى ولو ؟؟
بقصمات وشاى بلبن ؟؟
البوست بصراحة دمه خفيف بس والنبى سؤال ياخويا على ماقسم كده
يعنى ايه قطونيل؟؟ اصلى معلش شرقاويه ومعرفش يعنى ايه قطونيل؟

عيله مفتريه سابقا said...

دى مجموعه متفرقه من النكات

:D

حلوة النكات دى

بس بجد

دمك خفيف مووووووووووووز


سلامى

break said...

ربنا يديم عليك السعادة والانبساط والفرفشة يا بشمهندز

علا من غزة said...

ههههههههههههه

لأ بجد حمد الله ع السلامة

ايوة كدة .. زمان على هالمواضيع الي دمها خفيف كدة

بس ما لكش حق تتخلف عن صاحبك وهو محتاج مساعدة :p
كنت على الاقل تمسكله المفك .. تعمله شاي .. تسليه .. تتعلم شوية :p
اي حاجة يعني

تحياتي :)

catroz said...

هههههههههههههههههه
حاسانى فضلت متنحه بتاع دقيقتين كده
بعد ما قريت البوست دا

هههههههههههه
و الله دماااغ

:D

مؤمنه said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حلوة النكت ضحكتنا جزاك الله كل خير انا فعلا كنت محتاجه لحاجه خفيفه
مستنين التقيل
ما تطولش علينا
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

maioya said...

هههههههههههههه
مش عارفه
مع اني مش ضحكت من يومين
روقان

الخيط الرفيع said...

عاوزة اسلم علي السريع بس مفيش شات
وعديت سنه علي بلوجك الكريم كل عام وانت بخيروبلوجك في تالق وتواصل مع الجميع وطبعا مش هننسي نعلق علي البلكونه ربنا يخليها للاسرة ههههههه
ولا ننسي الافتتاح والانغلاق بعيد الشر ولا ترجع تاني الفكرة البايخة جدا سوري يعني بس افكار اخويا وابهدلها برحتي عندنا ديمقراطية تواجد وتواصل لكن انقطاع وقفل بلوجات
بج نووووووو مش من حقك
ممكن ساعتها نخلي علاقتك بالكهرباء زي علاقة حااااااااتم بالمظبوطون
سلام ودعواتك قوي
احتاج لها كثيرا
شكرا علي سؤلاتك
ومتبعتك الدائمة

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

ههههههههه
لا حلوة
حلوة بجد اللي من عيلة بايجون ده

وبعدين ايه حكاية ندالة الشراقوة دي احنا هنخبط بقا ولا ايه
:D

----
على فكرة يا صاحبي انا اسف على الخطأ الفني اللي حصل ف مدونتي
بس الحمد لله تم التعديل
ومتشكر والله جداا على اهتمامك يا حاتم

just me said...

حرام عليك
يعنى واحد فرحان بالطقم الجديد وبتاع تقوم تتريق عليه؟؟
انا لو مكانه هزعل اوووووووووووووووووى

Known as PHYSCO said...

ده شكله ميعاد التهييس .. بس و الله التهييس ده بيبقى أجمد حاجة

سؤال كده بما إنى بقالى فترة منقطعة هو انت كنت قفلت المدونة ؟ ...و ليه موقوف عن التانية . .لعل السبب خير إن شاء الله و انت بالذات بلاش تقف .. ده انت بتعمل شحنة انبساط للواحد

أنا سايبة لك تاج عندى فى حالة إنك ممكن يعنى تحب تاخده ..

همسة قلم said...

:)

مواقف متفرقة لكن لذيذة ..

منذ قرأتها اول مرة لم أزل ابتسم كلما تذكرتها ..

ادام الله عليكم السرور والسعادة وأبعد عنكم كل سوء

ولــــــــــو said...
This comment has been removed by the author.
ولــــــــــو said...

wish i were a butterfly...
والله باخد الدوا بانتظام بس الظاهر انه بقى مغشوش وبيجيب نتايج عكسيه
خرّفت جامد صح ؟
معلش ليس على المريض حرج
هو التهييس المرة دي كان زيادة شوية

مين قال اني هابطل كتابه
انا لو بطلت كتابة
لا يمكن ابطل ملك
مش ينفع اعيش من غير ملك وكتابه
انا زي السمك لو خرج بره المية لازم يتقلى او يتشوي على طول علشان مش يبوظ ف الحر
دايما منوراني

ولــــــــــو said...

my hopes
احنا متفوقين ف التريأة ؟
فين ده
ده حتى الكومبيوتر مش رضي يكمل معايا البوست
شال منه مواقف كتير
تقريبا هاينشرهم ف البلوج بتاعه

لا حضرتك ولا جماد ولا حيوان ده الجزء التاني من فيلم عودة الندلة

لا والله الشراقوة مش كلهم كده
الباقي اكتر من كده كتير
دا احنا اللي عزمنا القطر يا امي

والله ما شفته يا بيه
ده الواد ميخا هو اللي راح وشال الليلة كلها وحتى مش اداني حقي من السرقة

متشكر يافندم على الخصم ربنا ما يحرمنامن كرمك

ولــــــــــو said...

قلب ينبض
والله هو مش فرقت كتير
اصلا الكلام كنت كاتبه لغير المتحدثين بالعربية
كان للمتحدثين بالتوك توك
بس الحمد لله كنت فعلا مبسوط شوية
ومازلت الحمد لله

هو اصل فيه نوع جديد من الشراقوة معدل وراثيا وفيه الصفات الوحشه دي
اينعم مش كتير بس اهو انا كنت من الفيرجن ده
بس سحبوا معظمهم علشان الشراقوة اشتكوا ف البرلمان

معقول مش تعرفي عائلة بايجون؟
اممممممم دول نسايب عائلة ريد وولاد عم بيروسول

منوراني

ولــــــــــو said...

Habiba
معلش بقى نتمنالك حظ اوفر البوست الجاي
ههههههه
ايوة بقصمات وشاي بلبن
انا اصلي باحب افطر فطار خفيف
والله انا تعبت منكم كل حد يدخل يسألني عن معاني الكلام وارجع ادور واتصدم
اه صح انتي مش كنتي موجودة ساعة " غينابي "
خلاص على العموم ده نوع جديد من بسكوت الشمعدان
مبسوطة كده ؟
وتقولي شرقاوية دول الشراقوة معروف عنهم اتساع المعرفة
او انعدامها
مش عندهم وسط

شرفتيني

ولــــــــــو said...

عيلة مفترية سابقا
اولا شرفتيني لاول مرة

هي مش نكت اوي بس اهو كانت مواقف الواحد بيحاول فيها يكسر الملل اللي بقى ملازمنا

بس بجد

انا متشكر جدا على المجاملة

تحياتي

ولــــــــــو said...

Break
متشكر جدا على ذوقك ويارب دايما منوراني انتي واصحابك بتوع صيدلة
النتيجة ظهرت صحيح؟
اتمنالك التوفيق

ولــــــــــو said...

عـلا – من غـزة
حمداله على سلامتك انتي يا فندم
منورة البلوج والله
متشكر جدا على ذوقك
هو والله انا اصلي ليا سوابق مع الكهربا ومش مستعد انها تتكرر تاني
لو ابويا نفسه اللي بيتجوز تاني مش هاساعده ف الكهربا
ده مبدأ
منورة مصر يافندم

ولــــــــــو said...

catroz
هههههههه
وانا متهيألي قعدت باضحك دقيقتين برضه لما قريت تعليقك
هو انتي ضحكتي ليه اوي كده؟ عادي يعني
بتحصل
مش كده ؟

ولــــــــــو said...

مؤمنة
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
والله هي مش نكت بس الحمد لله انها حلوة
وعجبتك
وضوع المتقيل ده مش متأكد منه
اصل المدونة مش معاها تصريح بحمل اوزان
هاحاول اشوف حد ف بلوجر يجيبلي تصريح ان شاء الله بس عايزاه تقيل لحد اد ايه
وبعدين هاتقدروا تشيلوه
اعتقد لأ
وكمان المدونة ممكن تقع وانا لسه مش كملت اقساطها

وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ولــــــــــو said...

may
اعتقد دي اول مرة ليكي عندي فطبعا نورتيني لاول مرة
يااااااااه من يومين؟
امال كنتي فين
اكيد ف مكان مش يسمح بالضحك
روقان صح؟
على فكرة المواقف دي حصلت وانا ف قمة زهقي وتقل دمي اصل انا بامشي بالعكس
لما ابقى مبسوط بتلاقي دمي تقيل لما ابقى مش مبسوط بقى
انا غير كده خالص
برضه بيبقى دمي تقيل

سعيد بتشريفك لينا

ولــــــــــو said...

الخيط الرفيع
اولا منورة طبعا وكان الله ف عونك وتنوري ف اي وقت
ثانيا انا تهت
كل دي حاجات
طب ارد ازاي بقى
انا بجد متشكر جدا ليكي ويارب دايما بالتوفيق
وان شاء الله دايما منوراني

ولــــــــــو said...

آلام وآمال
صديقي محمود
منور يا عمنا
هانخبط ايه بس
مانا من نفس الارض الطيبه مش بايدي
ههههههه
بس يعني كل اللي علق حسسني ان الشراقوة دول ملايكة
يارااااااااااااجل
داحنا دافنينه سوا

طب الحمد لله ان شاء الله ازور البلوج ف القريب العاجل
سلام يا صاحبي

ولــــــــــو said...

لست ادري
طب بالذمة مش احسن اني اعرفه بدل ما يبقى ماشي ف الشارع والناس تتفرج عليه
بجد كان طقم رهيب
وكمان قلتله انه مش هاينفع يلبسه غير ف الفطار او العشا
مافيش حد بيتغدي بقسماط
صح؟
لا الحمد لله مش فيه حد بيزعل مني
اصل معايا شهادة معاملة اطفال
نورتي

ولــــــــــو said...

بيقولوا سايكو
هو فعلا كان وقت التهييس
الاحد والثلاثاء من كل اسبوع
تعالوا زورونا
هايعجبكوا اوي ويوم الجمعه كمان بنسمح للمتفرجين بالمشاركة
لوحد عايز يهيس يعني
احنا شعارنا التهييس للجميع

ربنا يكرمك
التاج وصل يافندم وان شاء الله انشرة النهاردة
ف بلوج التاجات
منوراني

ولــــــــــو said...

همسة قلم
سعيد جدا بمرورك
يارب مش ننحرم من تعليقاتك اللي بجد بتفرحني جدا
ويمكن علشان كانت مواقف عفوية فعجبتك
متشكر جدا لمرورك

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.