Tuesday, July 3, 2007

مازلت أبكي عندما أتذكرك


مازلت ابكي أحياناً

عندمــا أتذكــــرك

مازلت أبكي أحياناً


عندما اجد أحداً يحمل اسمك

مازلت أبكي أحياناً

عندما يمر من امامي طيفك

مازلت أبكي أحياناً

عندما أجد شيئاً ف الماضي كان يخصك

مازلت أبكي أحياناً


عندما أمُر على مكان شهد شذا عبيرك



لقد ودعتُــك الى مثواك

وصِـــرت وحيداً

بعدما تعاهدنا على عدم الفراق



مَن بعدك يُضمد جراحي

ويُهــــوَن عليا متاعب الحياه


من بعدك يجفف دموعي

وينير دروب الظلام


لكن

عزائي الوحيد

أني أعرف بالتأكيد انتهاء معاناتك



لكني

مازلت أبكي عندما


أرى الأوراق تتساقط في الخريف



مازلت أبكي عندما

أرى صراع الأمواج في البحار



تتساقط الاوراق من فوقي

وتتقاذفني الأمواج فيما بينها


وحتى الآن

مازلت أبكي

أبكي أحيانا عندما أتذكرك



مازلت أبكي عندما

أرى الأحبـــاء مجتمعين

وأرى نفسي وحيــدا

مازلت ابكى عندما

أرى جمال الدنيا زائف

لأنك لست فيها
لأنك لست معي

تُظلم الدنيا من حولي

ولا أجد سلوى سوى

تذكر أيامنا معا

وحتى الآن

مازلت أبكي


أبكي أحيانا عندما أتذكرك

في وحدتي أراك أمامي

أتضرع اليك ياربي

أن تلهمني صبر الدنيا

وتهبني قدرة على التحمل

لقد حاولت كثيرا التظاهر بالنسيان

لكنك

لست الحب الذي يقهره النسيان

سأظل على عهدي حتى نلتقي

وحتى ذلك الحين


سأظل أبكي

سأبكي دائما وانا أتذكرك

33 comments:

عازف الناى said...

اول تعليق ده يوم حظى
ده تانى بوست وانت متشائم فى ايه ؟؟؟
الاوراق التى تتساقط فى الخريف ..تنبت على الاغصان احسن منها واكثر نضوجا فى الربيع
فتمنى ان تكون دنيتك ربيعا

Mada said...

أنا لسه شايف الكومنت اللي انت كتبته عندي أمبارح
أنا أسف ان الأمور وصلت بينا لغايه كده
انا قررت أكتب الرد هنا عشان انا هغير كل شيء ومش هتقدر تدخل عندي في البلوج تاني
على فكره جميل البوست الجديد
أستمتع بحياتك بأي شكل تحبه بس من الواضح أني مش هكون جزء من ده


باااااي

الحلم العربي said...

عندما نفقد من نحب لا نبكي عليهم و انما نبكي على أنفسنا من قسوة الفراق ....
أماعزائك انه الىن أفضل و أنك يوما ستلقاه إن شاء الله
تحياتي للمشاعر الرقيقة

emos said...

yady el nakad
hat el 2a7' elly byebki dah wana hatabnah ya sedy
w hanaseh kol 7aga:) ha3mello 3'aseel mo7'
3ashan yeb2a yenaked 3alena tany

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

الله عليك

بجد احساس عالي اوي اوي
وتكرار الجملة على فكرة ميحسسش بالاطناب
لأنه ف محله فعلا

تحيتي ليك ولمشاعرك السامية

mo'men mohamed said...

احساس صادق لأنه ينبع من دخيلة أعماقك و كلمات جميلة
ولكن لما الحزن و الألم
من حقنا أن نحزن على ما مضى
ولكننا لا نتركة أن يتحكم فينا
وانما نستفيد منه
فراق الأحبة صعب ولكنه ليس يعنى نهاية الحياه
ستعانى وستظل تعانى
ولكن الرجل كالماس
اخى الصمود من شيم الرجال وإن شئت قل من شيم المؤمنين فلا تجزع وكن مؤمنا
السلام عليكم

Dalia said...

جميله اوى
بس ليه الدموع دى كلها
ممكن الدموع تريح
بس سعات كتير اوى بتتعب

مش عارفه اقول ايه الاحساس اللى وصلنى خلانى عاجزه عن التعبير

اه يا دماغى said...

بصراحة

انت خلتنى انا اللى ابكى

اذا كنت فقد غلاى

فربنا يصبرك

البوست ؤثر جدا
تحياتى

ولــــــــــو said...

عازف الناي
ده حظي انا الاسعد
هو الموضوع مش تشاؤم لكن هو تقدر تعتبره رد عن البوست اللي فات
احنا ساعات مش بنقدر نقاوم الحزن على الفراق بالرغم من الاحاسيس اللي بتكون ملازمه ليه بس انشاء الله الدنيا تستمر وتبقى ذكريات اللي بنحبهم هي الونيس لينا
شكرا ليك

ولــــــــــو said...

mada
خلاص احنا مش سوينا الامور
كيف الاستمتاع بالحياه بدون من يعطينا حلاوتها وبدونهم تصبح مجرد دقائق تمر في كآبه وتذكرنا بقسوة الدنيا وعلى مافقدناه بايدينا فيزيد من احساسنا بالقهر
شئت او ابيت انت جزء صعب استغنى عنه من حياتي

ولــــــــــو said...

الحلم العربي
صدقت
لخصتي حاله ف بعض كلمات
شكرا لتفهمك واحساسك
والله باحس لما اقرا كلامك انك لساني اللي فقد الكلام

ولــــــــــو said...

emos
mho enti 7azek gai fi ayam ka2aba
bas a7eb atamenek en dah mesh elmood el3am
we ba3den elmawdoo3 mesh me7tag 3'aseel wala nashr
homa shwaiet ka2aba we ra7o le7alhom
bas asloh sa3b enek te7ebi 7ad awy we fag2a mesh tela2eeh
we ba3deen ana a3adt rob3 sa3a 3ashan afham elkalam
maloh el3arabi lo3'atona elgameelah
ob2y foki eltalasem di ba2a w rabena m3aki
sa3eed bema3reftek

ولــــــــــو said...

kasperb4
انا اللي باحييك على تفهمك
وبعدين يعني ايه اطناب؟؟؟؟
هههههه
شكرا ليك

ولــــــــــو said...

mo'men mohamed
اوقات بتغلب عليك المشاعر الحزينه فمش تقدر تتحكم ف حالتك المزاجيه
فغصب عنك تكشف اللي بتحاول بكل قوتك انك تخبيه
على العموم اطمن
احنا زي الفل
متشكر جدا على التعليق

ولــــــــــو said...

dalia
انا سعيد بالعوده تاني ومش تبقي تقطعي فجأه
اعتقد ان الدموع وسيله للتعبير
يمكن تكون اسهل من الكلام وكمان اعتقد انها بتدي صفاء روحي بعد ما كل الاحاسيس المكبوته تطلع
ده اللي بيعيطوا هما اللي بيقولوا انا ماجربتش
احساسك وصلني ودايما يارب ف احسن حال

ولــــــــــو said...

اه يا دماغي
انا اسف والله
وبعدين الكلام ده حصل من زماااااااااااان
بس ربنا يوهبنا نعمه النسيان
بس بصراحه اوقات يأخذنا الحنين
متأسف لو اتسببت ف احساس مش كويس
ايه النكد ده ياربي
متشكر جدا على احساسك

rana 3amra said...

لا تبكى
فقط تذكرها
لا تحزن
فذكراها وحدها تفرح
اعرف انك تتالم لكن ليس بيدى اية حيلة ....فقط تذكرها وابتسم

الحفلة الجاية بتاعة اسكندريلا يوم الاربع الجاااااااااااى

rack-yourminds said...

يا هم ايه بس الرومانسيه دي ,بس بجد كلمات معبره وتنضح بالالم وبالمشاعر الجميله ايضا,انا عارف الواحد بيتالم كتير لما شخص عزيز يتركه بجد شعور مؤلم ,بس احيانا الذكري بتلطف هذا الالم او تخفف منه ,بجد البوست جميل جدا ومؤلم ايضا لمن عاش الم الفراق

ياسر سليم said...

ايه يا عم

انته مغرق المدونة بتاعتك دموع كده ليه

بطل بكاء بقه

قطعت قلبى :)

بس برضة ما عملتش اللى قلتلك عليه
قلتلك جرب نفسك فى الزجل او الشعر

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

ايه ده
!!!!

مش عارف يعني ايه اطناب
؟؟

!!!





ولا انا

هههههههههههه
:D

غمض عينيك said...

بجد بوست عالي الاحساس اوي
ياراجل انت كنت هاتخليني ابكي
:)
ربنا يرحمنا جميعا

محمد سمير

نقطة مية said...

ساعات البكاء بيبقى صديق يعوض و يريح عن الاحساس بطعم الفلااق المر...
بوست رائع و احساس جميل
تحياتي

ولــــــــــو said...

rana 3amra
شكرا لتعليقك بس
انا مش قاعد ماسك منديل طول النهار يعني
ان شاء الله احاول احضر

ولــــــــــو said...

wahed
والله هي جت كده بقى
شاكر جدا للتعليق واتمنى تكرار الزياره

ولــــــــــو said...

ياسر سليم
يانهار ابيض الحق الم الدموع للناس اللي جايه تتبل
البوست اللي جاي هديه مخصوصه ليك وقولي رأيك

ولــــــــــو said...

kasperb4
أأأأ أنا بهرج
انا عارف كل حاجه
ده واحد اخنف عايز يقول اضراب
بس المشكله يعني ايه اضراب ؟؟؟

ولــــــــــو said...

غمض عينيك
والله ماقصد ازعل حد
امسك نفسك ياراجل
ياه امال لو كنت سمعتها ساعتها؟؟؟
اللهم آمين

ولــــــــــو said...

غمض عينيك
والله ماقصد ازعل حد
امسك نفسك ياراجل
ياه امال لو كنت سمعتها ساعتها؟؟؟
اللهم آمين

ولــــــــــو said...

غمض عينيك
والله ماقصد ازعل حد
امسك نفسك ياراجل
ياه امال لو كنت سمعتها ساعتها؟؟؟
اللهم آمين

ولــــــــــو said...

نقطه ميه
بس فيه ناس بتعتبر ده ضعف
يالا ضعف احسن من الهزال
اهو الواحد ياخد فيتامينات ويبقى تمام
شاكر لتعليقك

ولــــــــــو said...

انا حاولت اخرج مع التعليقات عن جو الحزن اللي ساد المدونه ونقفل الموضوع احسن
شكرا لكل اللي علقوا على احاسيسهم الجميله
وخللي اللي ف القلب ف القلب

حواء said...

انا عارفة ان التعليق ده متأخر ويمكن يفكرك ولو انك مش حتنسى .. بس انا حسيت انى من جوايا بكيت اوى .. كلامك بجد حسته ولمسنى .. لأنه من قلب بيحب بجد .. تحياتى

文章 said...

AV 無碼 a片免費看 自拍貼圖 伊莉 成人電影 成人文學 言情小說 色情 080視訊聊天室 a片 A漫 麗的色遊戲 AV女優 SEX 正妹牆 ut聊天室 聊天室 情色小說 成人 18成人 嘟嘟成人網 aio交友愛情館 色情小說 色情網站 情色 成人圖片 成人文章 成人小說 成人漫畫 視訊聊天室 性愛 情色遊戲 美女寫真 亂倫 免費視訊聊天 免費影片 免費a片 女優 偷拍 美女 SEX avdvd 自拍 美女寫真 微風論壇 大陸新娘 清潔公司 遊學