Saturday, May 26, 2007

وجـــــــــــــــــــــــدتها



اتأكدت النهارده من ان معظم اللحظات اللي بنكتشف فيها نفسنا بتبقى ف الحمام

ايوه the bathroom مستغرب ليه؟

الحمام غير انه "بيت الراحة" هو كمان المكان الوحيد اللي بنشوف فيه نفسنا على "حقيقتها" بدون رتوش او اضافات

مش صح ولا ايه

وكمان هو المكان الوحيد اللي بنتصرف فيه "على الطبيعه

وكمان المكان اللي بنفرغ فيه طاقاتنا المكبوتة
كل المغنيين لما تيجي تسألهم اكتشفت موهبتك ازاي

يقول على طول اصلي كنت بأغني ف الحمام

او انا والله لما باغني ف الحمام امي بتتمنى اني ماخرجش منه عشان تفضل تسمعني

بس انا محتاج فرصه

وناس تانيه ماتعرفش تقرا الجورنال غير ف الحمام

والاكتر ان فيه ادباء بيكتبوا ابداعاتهم جوه بيت الراحه

حتى ارشميدس اكتشف قانون الطفو وهو بياخد دش

أنا برضه النهارده تقمصت شخصية أرشميدس

جالي كام فكره عبقريه وانا بأخد دش ارتحت جدا لمجرد اني فكرت فيهم

وبغض النظر عن صعوبة التطبيق بس كويس اني فكرت ف "التغيير

ده الاهم .غير كده مقدور عليه

المهم ان معظم اللي كان بيشغل بالي لاقيتله شبه حل

وبالتالي من حقي اقول بأعلى صوت

وجـــــــــــــــــــــــدتها

2 comments:

Mada said...

هحاول اطبق نظريتك
واطول في الحمام على وعسى الاقي حل انا كمان لمشاكلي

في الحمام

غمض عينيك said...

اوفقك وبشده

محمد سمير