Friday, September 7, 2007

اللقاء الأول


ياه أخيرا هنتقابل
أنت مش مصدق وانا كمان مش مصدقه
احنا بنتكلم على النت من أكتر من سنه ودلوقت بس قررنا أننا نتقابل
أنا كنت عايزه أصرحك بحاجه قبل ما نتقابل وأنا مكنتش اقدر اقولك عليها قبل كده
وليه مقولتيش عليها قبل كده
لاني مكنتش واثقه من جديتك في الكلام معايه وكمان لاني كنت خايفه لاننا في بدايه تعارفنا
اوك ايه هي الحاجه دي
أنا كذبت عليك بخصوص ملامح وجهي

الصوره اللي انا ورتهالك على انها صورتي دي مش صورتي أنا
دي صوره من على النت معرفش بتاعت مين
وليه كذبتي عليه وقولتلي أنها صورتك؟

لأني كنت خايفه أنك تطلع واحد عايز يتسلى وخلاص ولو شفتني ممكن تعملي مشكلة بالصورة
وأنتي دلوقت يعني واثقه فيا؟
طبعا
ده عندي بالدنيا وأنا مش مهم بالنسبه لي الملامح لاني لما حبيتك مكنتش بحب الملامح

كنت بحب الإنسانه والفكر اللي في دماغها مش عينيها ولا ملامحها

صدقيني أنا دلوقت مبسوط جدا لان عرفت انك بتثقي فيا وده عندي بالدنيا
انا بصراحه مكنتش متوقعه من انك تسامحني بسهوله

انا كنت خايفه لتبعد عني بعد اللي حصل او على الاقل تطلب أنك تشوف ملامحي الحقيقيه بس تأكد أني مش وحشة بشهادة ناس كتير وملامحي الحمد لله جميله يعني مفيش في شكلي اللي يخليني أخجل منه بس زي ما قولتلك كان مجرد قلق مش اكتر
خلاص خلينا ننسى كل اللي كان أنا ميهمنيش غير ان حبيبتي >لي لي< معايه وده بالدنيا
احم احم
ايه
هو بصراحه انا كدبت عليك في أسمي كمان

والله مكنش بأيدي بس زي ما قولتلك الموضوع كان قلق فمقدرتش أقول الحقيقه


سكوت


أنت سكت ليه أكيد زعلت مني طبعا عندك حق بس صدقني أنا
مقاطعا: أنا مش سكت لاني زعلان منك بس معرفتش أكمل وأقولك يمكن عشان أنا من سنه وأنا متعود أقولك يا لي لي معرفش ليكي أسم تاني بس عارفه دي غلطتي أنا مش غلطتك أنتي لأني كان مفروض من زمان أندهلك بالأسم اللي هيفضل طول العمر على لساني يا حبيبتي هو ده الاسم اللي هندهلك بيه من هنا ورايح
انا مبسوطه اوي دلوقت انا مش عارفه اقولك ايه بس انت أثبتلي بجد أنك انت الانسان اللي بدور علية من زمان
أوك يالا بقى عشان متتأخريش بصي أركني عربيتك قريب من المكان عشان أعرفك من عربيتك
صمت
أنتي سكتي ليه أنت لسه معايه؟
أه معاك بس في مشكلة أنا مش عندي عربية

العربية اللي كلمتك عليها هي عربية عمي وكان عندنا بالصدفه لما كنا بنتكلم على العربيات فلاقيتك مهتم بعربيتك

ولان عمي عنده نفس العربيه فقلتلك انها عربيتي عشان التواصل
أنتي ليه عملتي كده يعني تفتكري لو ساعتها قولتلي أن عربيتك مش نفس ماركة عربيتي كنت هزعل
لأ والله مش كان قصدي حاجة بس زي ما قولتلك كنت لسه قلقانه
على العموم ولا يهمك بس ليا سؤال أخير في حاجة تانية كذبتي علي فيها
لا والله بس بصراحة في كم حاجه كده صغيره مش مستاهله اننا نتكلم فيها خلاص
لا يا حبيبتي أنا أحب أعرف كل حاجه عشان ميكونش في أسرار بينا بعد النهارده
أوك زي ما تحب
اوك انا سامعك في ايه
أنا لما قولتلك اني دخلت هندسة عشان خاطر بابا كان عايز حد يكمل مسيرتة مكنتش دي الحقيقه
طيب ايه الحقيقه
أنا مكنتش في هندسة أصلا ولا بابا كان مهندس بس لما قولتلي انك مهندس

لاقيت نفسي بتلقائية بقولك وانا كمان وده عشان كنت معجبة بيك وعايزه اشاركك الحاجات اللي بتحبها

وعشان كده كنت بهرب من الكلام عن فترة دراستي
ولا يهمك يا حياتي المهم انك دلوقت قولتلي الحقيقه
ولما قولتلك أنا لما بابا توفى رفضت اني امسك الشركة بعده بما أني بنته الوحيده

وفضلت على كده أني أكون مدرسة في حضانه عشان أقضي وقتي كله مع الاطفال عشان بحبهم جدا

دي مش حقيقه بس أنت ساعتها قولتلي انك بتحب الاطفال وكان نفسي اسعدك
حياتي كل ده مش بقى ليه أهميه بعد حبنا بس أنا عشان صراحتك دي عايز أنا كمان أصارحك
أنت خبيت عليه حاجه؟
هي حاجه صغيره
أنا سامعاك
انتي لما قولتي أنك بتكرهي الراجل اللي بيلبس نضاره
مقاطعه: اوعى تكون بتلبس نضاره

لا والله دلوقت بلبس عدسات بس كنت قبل ما انتي تقولي كده بلبس نضاره
ولا عدسات

أنا اسفه تقدر تعتبر كل اللي بينا انتهى

مع السلامه وياريت متحاولش تكلمني تاني لو لاقتني اون لاين
سلام

41 comments:

Mada said...

طبعا انت مش مش مستني تعليق مني بس حبيت افكرك بأيام زمان لما كنت بكون أول كومنت ومش بس كده كمان لا كمان كنت الكومنت الوحيد
يالا أيام
هستنى الردود وبعدين نتكلم

باي

Dalia said...

اخيرا صفحه الكومنتس فتحت معايا
الحمد لله
بص بقي يا ولو القصه دى عاجبانى جدا على فكره و نهايتها غير متوقعه بالمره
حلوه جدا جدا
انت اول مره تكتب قصه صح

همسات دافئه said...

الللللللللللله
هههههههههه
تحفه تحفه تحفه
عجبتنى متتصورش اد ايه
ايه ده ده جميله قوى لاء وتستاهل الغياب الطويل ده
أحييييييك:)

sahr said...

بجد حلوة اوي ودمها خفيف
ونهاية غير متوقعة

صاحب البوابــة said...

كل عام وأنتم بخير

يهل رمضان من بعيد

حاملاً لي أحلى الذكريات دائماً

أصدق العبرات حتماً

أخلص العبادات دوماً

لرمضان عندي مكانة خاصة

ولكم أنتم أيضاً

يا أحبابـــي

فكل عام وأنتم بخير

وأنتم إلى الله أقرب وعلى طاعته أدوم

همسة قلم said...

:D

اضحك الله سنك اخونا الكريم ولو

القصة جميلة جدا بس انا كنت ناوية ادخل واعلق انه ياجماعة والعلاقات على النتت وشوفوا الكلام المكتوب وهاشتغل وعظ بس نهايتها انقذت المدونة :)

قصة جميلة وواقعية لابعد حد في سردها لكن نهايتها ماعرفش انه فيه بنات كده الصراحة :)

على اى حال كل عام وانتم الى الله اقرب وعلى طاعته ادوم

ورمضان كريم اخونا الكريم

Fatma El-Zahraa Mohamed said...

اولا :
ربنا يشفى خالك و يشفى كل مريص
ثانيا:
كل سنة و انت طيب ورمضان كريم اسعد الله ايامك
ثالثا:
بعتذر انى بمر على مدوتك على فترات بس والله غصب عنى
رابعا:
القصة تحفة هايل
دايما كنت بسال نفسى ليه لما الناس بتشات بتهتم تسال عن التفاصيل مع ان مافيش حاجة تثبت انها الحقيقة فا ها تفرق فى ايه؟ مش عافة
كل سنة و انت طيب مرة تانيه

Unknown said...

ههههههههههههههههههههههههههه

إنسان مقيد said...

صديقي العزيز
القصه مش محتاجه من واحد زي يعلق عليها لاني أقل من ذلك بكثير حقيقي مجهود ممتاز ولكن أسمحلي بسؤال
هل يا ترى أنت كنت طرف في الأحداث ولا الموضوع محض خيال وياريت لو تفاصيل اكنر حول هذه الجزئيه
وكل عام وانت بخيؤ بمناسبه شهر رمضان وسألبي طلبك بخصوص عنوان المدونه وأسف إن كنت تعبتك في البحث عنها وإن كنت أرى أنها - وأن أيضا- لا نستحق منك كل هذا الإهتمام
تحياتي

Wish I were a Butterfly ... said...

سلام عليكم

بجد قصة دمها خفيف أوي. أدخلت على قلوبنا السرور بجد :)

بس الحقيقة اني كنت متوقعة آخرها كدة فعلا فعلا. مش عارفة ليه!!!

حقيقي مدونتك ما شاء الله جميلة أوي و مش تقليدية... أحلى حاجة فيها ان المواضيع الموجودة في البوستات مختلفة أوي عن بعضها و متنوعة. أهنيك عليها بجد، و ربنا ينفع بيك المسلمين دائما ان شاء الله

Layla said...

ههههههه...ده ايه المعاملة دي

قصة حلوة قوي...تحياتي

غمض عينيك said...

بجد حلوة اوي
مش عارف اعلق اقول ايه

انا كنت متوقع انها هي اللي هيضحك عليها لاقيتها هي اللي ضحكت في الاخر

يلا حصل خير
بس جامدة

وواقعيه
محمد سمير

Mai_Jeneen said...

هههههه

بس الراجل ده كان بارد قوي الصراحة جيت ع الاخر كنت عايزة اخنقه

يلا

زي ما همسة قلم كانت حتقول

ادي اخرة العلاقات اللي على النت

عصفور بلا أجنحة said...

كل سنة وانت بالف خير

حواء said...

انا كمان من رأى غمض عينيك ومش عارفة اعلق بإيه بس للدرجة دى الغش موجود حتى لو عالنت ؟ انا اعرف ناس بقوا اصدقاء جدا من طرق النت الحكاية مش مستاهلة غش او كدب وللا ايه ؟؟؟؟

real love said...

ولو الجميل
طبعاً قصة رائعة
وجميلة أوى
انا جيت أعزمك على حفلة النهادرة واتابع الجديد عندك
أجمل أورق تحياتتي وافي انتظار تعليقك
.....................
ريال لف

عازفة الكمان said...

جامده جدا فعلا ما توقعتش النهايه واده احلي حاجه

مهندس مصري بيحب مصر said...

ايه الطمع ده كله هي عايزة كل حاجة و هو يتبهدل علشان العدسات
صحيح قصة حلوة و بتحصل كتير على النت

rack-yourminds said...

انا بعتذر علي التاخير بس انت يا عم فين وفين لما بتكتب

قصه بجد جميله

علي فكره الشات ده بيبقي فيه مفأجات كتيره

مش عارف ليه ميكنش فيه صراحه في الشات -----------

وبعدين انت هتغيب ليه في رمضان انا معترض علي كده

يا عم عاوزينك متابع ديما

تحياتي لك وكل سنه وانت طيب

رمضان كريم وربنا

ربنا يشفي خالك

عازف الناى said...

كل وانتم بخير

عازف الناى said...

كل عام وانتم بخير

Anonymous said...

القصه رائعه بجد
ضحكنى آخرها جداً
مش متوقع اصلاً
:D
كل سنه وحضرتك بخيييير
وربنا يشفى خالك ويرجعه لأهله معافى

ياسر سليم said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

كل عام وانت إلى الله أقرب

غفر الله لنا ولك فى رمضان

و ثبتنا على الخير بعد رمضان

Hadota ... حدوتة said...

طب هيا ليه مش تعمله بلوك وتخلص
ولا هيا حركات بنات ؟؟؟


والله انت فطستنى من الضحك
حكاية فعلا واقعية وبتحصل كتير

تحياتى ليك

Desert cat said...

ههههههههههههههه
تصدق فى من كدا فعلا وبيحصل
ومش على النت بس

david santos said...

This month all the Arabs must have fhoto in its blogues of our great NASSER!

Alive Egipto and alive NASSER

15/1/1918-28/9/1970

David Santos

real love said...

ولو ضديقي الجميل
انا جاية أعزمك في أول حفلة رمضانية دينية
بعنوان وقفة بين يدي الله
في انتظار رأئيك
تحياتي صديقي
..................
ريال لف

klmat said...

قصه جميله ومشوقه
وبتحصل انا شفت فى
برنامج د / فيل
ناس كتير بتخدع بعض
المهم نتعظ من النتيجه
تحياتى لك

Known as PHYSCO said...

حلوة أوى ... بجد بجد حلوة .. و يارب تححق اللى انت عايز تعمله فى رمضان و مستنية ردودك بعد العيد :)

Doba said...

بصراحة هايلة - انا موت من الضحك لما قالت هيه كده

هايل هايل هايل
هيه لو قصة فجميلة قوى - بنات عاوزة الحرق صحيح - يعن كدابة وكمان بتتأمر

يلا حصل خير انشاء الله
سلاموز
هبة

NeRmeeN said...

ههههههههههههههههه اى حد بيحب او بيرتبط على النت يستاهل كل اللى يجراله:ي

كل سنة وانت طيب ورمضان كريم عليك

تحياتى

نقطة مية said...

السلام عليكم
انا عارفة اني اتأخرت في التعليق عندك كتيييييييييييير اوي بس الظروف و الله....
كل سنة و انت طيب يا صديقي و رمضان كريم..تقبل الله منك و منا حسن العبادة...
اشكرك و بشدة على تعليقك و دعائك لي..فعلا كنت بفرح بتعليقك جدا و خاصة انك من الناس اللي هنأوني بالعودة من غير ما اسيب خبر عندهم.و كمان...انت اعتزلت التدوين في رمضان... بس اتمنى تشوف تعليقي
اشكرك بشدة على الروح المعنوية اللي دفعتني بيها...
بارك الله فيك
رنا

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

غيبة اوي انا مستغرب ان كل الناس اللي علقت بتضحك على القصة
قلت يمكن انا مفهمتهاش مثلا
رجعت بصيت عليها تاني لقيت انها متضحكش بدا
مش عارف بصراحة ليه حسيت بألم لما قرأت القصة دي ومش قادر بصراحة اعبر عن سبب الألم اللي جالي
يمكن اجي مرة تانية اكون عرفت اجمع حاجة
ومؤقتا كده انا بحييك على القصة وكل سنة وانت طيب

سلوى said...

أحييك على القصة

البنت عماله تكدب من سنه
وهو يسامحها
وهو كدب كدبه
أنهت الموضوع
بصراحه
الكدب كدب

Anonymous said...

كل سنة وانت طيب

ناس كتير بتبقى مقعنة على النت للاسف ومحدش بيقول الصراحة من الاول مش عارفة ليه بس قولي هي القصة دي حصلت معاك ولا ايه
تحياتي

آلاء الرحـمـن said...

القصه دى قريته من مده من الموبايل

و طبعا معرفتش اعلق .. بس كان نفسي اعلق ساعاتها فعلا

علشان تبقى و انا فى المود بتاعها :D


تحفه بجد و نهايتها مش متوقعه

و هو باله طوييييييييييييل

و هى تختق

بجد شلتنى

هو ممكن يكون فى حد كده :D

rana 3amra said...

مفتقداااااااااك جدا

:)

Ehab said...

آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه
انت فقعت مرارتي يا واد انا عارف ان النداله موجوده كتير قوي بس يعني انت هتموتني كده بدري بدري
ما علينا قصه حلوه وفكره جنان تسلم ايدك
سلااااااااااااااااام

شقاوة شعب said...

لاول مرة بالاسكندرية : دعوة لكل مواطن ولكل مدون حر: لحضور
ملتقي الدفاع عن سجناء الراي وحقوق الانسان
بالإشتراك مع
تجمع المدونين الطامحين في وطن عربي بدون سجين رأي واحد
و بحضور نخبة من الصحفين والسياسين والمدونين
فرصه حقيقيه ليجتمع المدونين مع بعضهم البعض
ويعلنوا تضامنهم مع حرية الصحافه والكلمه في مصر

موعدنا : الخميس 18 / 10

الساعه 5 بنادي المحامين بجليم كورنيش البحر الاسكندرية


فضلا ارسلها لكل المدونين عندك

ولــــــــــو said...

كل سنه وكل اصحابي وقرايبي ومجتمع بلوجر وكل المسلمين بخير
تنشاء الله يكون ربنا وفق الجميع
انا باشكر كل الناس اللي علقت على القصه وعجبتهم
بس انا ليا اعتراف صغير
القصه دي مش انا اللي كاتبها
القصه دي بتاعت صاحبي
mada
وبما انه من المدونين اللي عاملين
password
للمدونه وبالتالي ابداعاته مش هاتبان للاخرين
فأنا حبيت ابينله انه عكس ماهو فاكر خالص وان كل اللي بيكتبه جميل ويستحق يتقرأ
وده فعلا حقيقه
علشان كده انا بأستاذنكم
انه هو اللي يرد
ولو مش نفع
يبقى استأذنه اني انا اللي ارد
وماتقلقوش
احنا دماغنا تقريبا واحده
يعني كأنه هو اللي بيرد تمام
ولغايه مانرسى على بر
كل سنه وانتم بألف خير

Mohammed elhendawy said...

جامده جدا القصه دي ضحكتني فعلا و اعتقد ان الكلام ده ممكن يحصل