Friday, September 7, 2007

كل عام وانتم الى الله اقرب وعلى طاعته أدوم



كل سنه وحضراتكم طيبين
اللهم بلغنا رمضان
واخرجنا منه مغفور لنا

سامحوني لن أقدر على المتابعة طوال شهر رمضان


انتظروني ان شاء الله أول أيام العيد


تاج من الاخت العزيزه
سايبلكم امساكيه شهر رمضان المبارك وفق موقع
موقع رائع اتمنى منكم زيارته



وقصه قصيره عايز اعرف رأيكم فيها
كل عام وأنتم بخير

اللقاء الأول


ياه أخيرا هنتقابل
أنت مش مصدق وانا كمان مش مصدقه
احنا بنتكلم على النت من أكتر من سنه ودلوقت بس قررنا أننا نتقابل
أنا كنت عايزه أصرحك بحاجه قبل ما نتقابل وأنا مكنتش اقدر اقولك عليها قبل كده
وليه مقولتيش عليها قبل كده
لاني مكنتش واثقه من جديتك في الكلام معايه وكمان لاني كنت خايفه لاننا في بدايه تعارفنا
اوك ايه هي الحاجه دي
أنا كذبت عليك بخصوص ملامح وجهي

الصوره اللي انا ورتهالك على انها صورتي دي مش صورتي أنا
دي صوره من على النت معرفش بتاعت مين
وليه كذبتي عليه وقولتلي أنها صورتك؟

لأني كنت خايفه أنك تطلع واحد عايز يتسلى وخلاص ولو شفتني ممكن تعملي مشكلة بالصورة
وأنتي دلوقت يعني واثقه فيا؟
طبعا
ده عندي بالدنيا وأنا مش مهم بالنسبه لي الملامح لاني لما حبيتك مكنتش بحب الملامح

كنت بحب الإنسانه والفكر اللي في دماغها مش عينيها ولا ملامحها

صدقيني أنا دلوقت مبسوط جدا لان عرفت انك بتثقي فيا وده عندي بالدنيا
انا بصراحه مكنتش متوقعه من انك تسامحني بسهوله

انا كنت خايفه لتبعد عني بعد اللي حصل او على الاقل تطلب أنك تشوف ملامحي الحقيقيه بس تأكد أني مش وحشة بشهادة ناس كتير وملامحي الحمد لله جميله يعني مفيش في شكلي اللي يخليني أخجل منه بس زي ما قولتلك كان مجرد قلق مش اكتر
خلاص خلينا ننسى كل اللي كان أنا ميهمنيش غير ان حبيبتي >لي لي< معايه وده بالدنيا
احم احم
ايه
هو بصراحه انا كدبت عليك في أسمي كمان

والله مكنش بأيدي بس زي ما قولتلك الموضوع كان قلق فمقدرتش أقول الحقيقه


سكوت


أنت سكت ليه أكيد زعلت مني طبعا عندك حق بس صدقني أنا
مقاطعا: أنا مش سكت لاني زعلان منك بس معرفتش أكمل وأقولك يمكن عشان أنا من سنه وأنا متعود أقولك يا لي لي معرفش ليكي أسم تاني بس عارفه دي غلطتي أنا مش غلطتك أنتي لأني كان مفروض من زمان أندهلك بالأسم اللي هيفضل طول العمر على لساني يا حبيبتي هو ده الاسم اللي هندهلك بيه من هنا ورايح
انا مبسوطه اوي دلوقت انا مش عارفه اقولك ايه بس انت أثبتلي بجد أنك انت الانسان اللي بدور علية من زمان
أوك يالا بقى عشان متتأخريش بصي أركني عربيتك قريب من المكان عشان أعرفك من عربيتك
صمت
أنتي سكتي ليه أنت لسه معايه؟
أه معاك بس في مشكلة أنا مش عندي عربية

العربية اللي كلمتك عليها هي عربية عمي وكان عندنا بالصدفه لما كنا بنتكلم على العربيات فلاقيتك مهتم بعربيتك

ولان عمي عنده نفس العربيه فقلتلك انها عربيتي عشان التواصل
أنتي ليه عملتي كده يعني تفتكري لو ساعتها قولتلي أن عربيتك مش نفس ماركة عربيتي كنت هزعل
لأ والله مش كان قصدي حاجة بس زي ما قولتلك كنت لسه قلقانه
على العموم ولا يهمك بس ليا سؤال أخير في حاجة تانية كذبتي علي فيها
لا والله بس بصراحة في كم حاجه كده صغيره مش مستاهله اننا نتكلم فيها خلاص
لا يا حبيبتي أنا أحب أعرف كل حاجه عشان ميكونش في أسرار بينا بعد النهارده
أوك زي ما تحب
اوك انا سامعك في ايه
أنا لما قولتلك اني دخلت هندسة عشان خاطر بابا كان عايز حد يكمل مسيرتة مكنتش دي الحقيقه
طيب ايه الحقيقه
أنا مكنتش في هندسة أصلا ولا بابا كان مهندس بس لما قولتلي انك مهندس

لاقيت نفسي بتلقائية بقولك وانا كمان وده عشان كنت معجبة بيك وعايزه اشاركك الحاجات اللي بتحبها

وعشان كده كنت بهرب من الكلام عن فترة دراستي
ولا يهمك يا حياتي المهم انك دلوقت قولتلي الحقيقه
ولما قولتلك أنا لما بابا توفى رفضت اني امسك الشركة بعده بما أني بنته الوحيده

وفضلت على كده أني أكون مدرسة في حضانه عشان أقضي وقتي كله مع الاطفال عشان بحبهم جدا

دي مش حقيقه بس أنت ساعتها قولتلي انك بتحب الاطفال وكان نفسي اسعدك
حياتي كل ده مش بقى ليه أهميه بعد حبنا بس أنا عشان صراحتك دي عايز أنا كمان أصارحك
أنت خبيت عليه حاجه؟
هي حاجه صغيره
أنا سامعاك
انتي لما قولتي أنك بتكرهي الراجل اللي بيلبس نضاره
مقاطعه: اوعى تكون بتلبس نضاره

لا والله دلوقت بلبس عدسات بس كنت قبل ما انتي تقولي كده بلبس نضاره
ولا عدسات

أنا اسفه تقدر تعتبر كل اللي بينا انتهى

مع السلامه وياريت متحاولش تكلمني تاني لو لاقتني اون لاين
سلام